SuAra HAtI~2

hati ini makin sayu ,
mengenangkan saudara disana,
apa yang mampu dibantu,
hanya doa yang ikhlas dapat kuhulurkan,
itulah saja yang aku mampu berikan,

bagaimana keadaan mereka sekarang,
sudah makan ke belum?
selamatkah tidak tempat berlindung mereka?
terutamanya golongan yang lemah,
wanita-wanita dan kanak-kanak,

anak-anak kecil menangis dan meratap,
kehilangan ibu bapa tercinta,
mereka dipukul,
mereka dihina,
mereka ditindas,
mereka kelaparan,
mereka kesedihan,
inilah ujian Allah

suara hati tertanya-tanya,
sampai bilakah berakhirnya kekejaman ini,
mungkin inilah tanda akhir zaman,
pasti suatu hari nanti,
Palestin dapat kita gengam kembali,

sekarang aku sedang menuntut ilmu,
kerana aku tahu ilmu amat penting bagiku,
kerana aku tahu ilmu yang tinggi jua,
mampu melemahkan musuh Islam,

bukan ilmu keduniaan sahaja yang aku kejar,
namun ilmu untuk bekalan akhirat jua aku ekori,
agar aku tidak mudah terpadaya dengan dunia ini,
agar aku menjadi insan yang kuat,
agar aku menjadi mukmin sejati.

Comments