SuAra HAtI 14~abis cuti

InsyaAllah malam ni akan bertolak ke kajang. Doakan keselamatan sampai ke destinasi.

Perjuangan perlu diteruskan.

Tadi sempat pergi cari kain baju beberapa pasang. Punyalah lama nak pilih baju. Mana taknye, baju banyak sangat sampai rambang mata. Yang tak seronoknya banyak baju yang ada kat pasaran semuanya jarang-jarang. Memang la ikut trend tapi apakah daya tak berkenan sebab malas nak beli baju kain baju inner kat dalam pulak. Cukupla selapis je baju sekadar cukup syarat. Tapi kalu dah jarang tu mesti kena cari kain inner pulak jahit kat dalam. Macam rumit je. Memag sangat susahla cari baju yang kain tebal-tebal sikit sekarang ni. Tidak salah nak pakai yang jenis nipis pun asalkan ada inner kat dalam yang membuatkan baju tu tak jarang. Masalahnya sekarang ramai suka pakai kain jenis nipis tapi ada yang letak inner ada yang lupa letak inner.

Bukan baju kurung je sekarang nipis, jubah pun sama. Jubah dah ada banyak fesyen. Kain jubah yang nipis jugak menyebabkan ramai peminat jubah juga kena beli inner jubah sekali.

ubah topik lain pulak..Baru-baru ini ada baca paper, ada tulis kembali ke retro. Pakaian yang trend lama-lama telah diperkenalkan kembali..

Comments

Anonymous said…
salam.selamat kembali berjuang di mdn ilmu~

ttg baju nipis..ya, frasa 'terlupa' adalah amat bersangka baik:)
apapun, baju raya ana juga ternipis...pilihan ummi~
tak apalah.. cuma siksa pada yg menjahitla an?...
jubah..hoho, bru suvey jubah inner kat melaka rm 40 .. mahal tuh~
Mesintaip: said…
Err...baju nak pakai raya puasa nanti ke? awlanya beli...heheheh
bisikan insan said…
aah..kalu nak jahit bju yang nipis tu, kena jahit sekali inner..tu yang jadi susahnye..bajet pun cantik jugak jadinya..takpe kalu nipis pun asalkan dah ade inner still memenuhi cirinya.
bisikan insan said…
mesin taip: xde awalnye..sbb nanti xde org jahit. xnak mnyusahkan baik beli awal2..