Biiznillah

Semalam sembang-sembang dengan mak

tibe2 masuk bab nikah

Abang sulong akan nikah bulan 12 ni

Angah pula jika izin Allah mungkin  tahun depan

cakap kat mak langsung terus lah anak perempuan tiga-tiga orang sambil bergurau

tergelak..mak cakap boleh je

pastu cakap..habis tu kalu tahun depan belum habis belaja

mak kata habis blaja hujung tahun dpan kan..boleh la..

la...mak bagi je kalu saya tak kerje lagi nak kahwin rupenye..

Mak kata yang perempuan tak de masalah la kalu nak kahwin sebelum kerje

yang kena fikir lebih lelaki kalu bab kahwin..

so perempuan tak de masalah nak kahwin sebelum kerje

tapi saya rasa nak kerje dulu baru kahwin..baru seronok skit guna duit sendiri utk persiapan

tapi kalu jdoh awal nak wat camna.bagi saya perempuan perlu duit jugak nak prepare kahwin bukan laki je..n paling seronok kalu dua saling tolong menolong prepare kahwin baru rasa puas hati sdikit kot...

mungkin saya anak tengah sebab tu mak tak kisah saya kahwin sebelum kerje

papepun kahwin bukan main-main...kena ready betol2 la..

mak dan abah macam tak risau sangat kat saya sal kahwin

mereke yakin je..ermm susah jgak ni..kena buat kputusan sendiri...

abah tak pernah sebut pun sal kahwin kat saya..tapi abah pernah suh adik bongsu tanya saya, dah ad orang belum..opssssssss


abah banyak cakap-cakap dengan mak sal ni tentang saya tapi bukan depan saya..selalu dapt maklumat adik2 lain yang cerita

rupa-rupanya mereka tak risau sangat dan ada harapan besar dengan pilihan saya..mereka yakin dengan pilihan saya sendiri suatu hari nanti..

mereka yakin saya akan pilih yang sepatutnya sbb mereka tahu saya melalui kehidupan dan orang disekeliling saya siapa..dan tahu proses skali ...Alllah...andai Allah bagi nikmat dan kurnia apa yang diharapkan mak abah saya akan sujud syukur..










Comments

Popular Posts