ok nak share skit sal temu duga 24 Dis 2013 yang lalu
masuk bilik temu duga
bagi salam, assalamualaikum
masa masuk terus diberi arahan letak buku rph dan clear folder sijil atas meja panel
Part 1
Penampilan Diri
kami tak dibenarkan duduk sehingga diberitahu
sepanjang diri tu..panel tanye sal blazer, name tag n kasut
Name Tag: Apa saiz sebenar name tag guru? saya orang first kene soal..nasib baik ada yang dah bagitau sebelum masuk bilik tu..agak berdebar jugak bagitau cepat2 7.5 x 2.5..tak cakap pulak cm ke inch ke ap..panel terus tegur la..ni la cikgu matematik..tak bagitau betul-betul sebab tu murid tak tulis betul dalam jawapan unitnya..terus kena..
jawapanya: 7.5 cm x 2.5 cm
Blazer : Apa beza blazer laki dan perempuan? lelaki tunggal dalam group kami terus jawab..blaze lelaki butangnya sebelah kanan, perempun berada sebelah kiri, time tu ada sorang perempuan pakai blazer laki terus kene...then soal lagi..cuba cek blazer kamu ada poket tak kat dalam..semua buka butang blazer then cek poket...sikit je ada poket yang lain xde...kene lagi..kat universiti tak belajar ke? Panel tanye..Blazer sebenar ada poket kat dalam kalau takde bukan blazer namenye..teruss...
Panel menduga lagi..lepas ni perlu cari saiz name tag dan blazer yang betul..kalau lah kamu diberi peluang interview lagi buat kali kedua..time ni akan berdebar jugak lah..
Kasut : kene lagi,..nape tak kilat..tenggelam banjir ke..sudah..sengih je la..sbb dah redah air depan pondok keselamatan tadi..
Part 2
Microteaching
Barulah kami dibenarkan duduk..lega..time nak duduk tu..kne buka butang blazer yer tu carenya...
Duduk je panel ucap selamat datang..then suh salah sorang daripada kami buat microteaching sal pendaraban..owh mmg fail sikit bab ni..pemalu katakan..nasib baik yang wakil lelaki itu sanggup..
Maka berlangsunglah microteaching...ahli group yang lain kne berlakon jadi murid..bab berlakon ni paling tak suke sebab memang tak suke berlakon tak berape nak spontan..time laki tu duk mengajar depan..mata ni duk tengok je kat panel duk belek2 RPH risau kot.ad skit2 yang tak lengkap..sikit je la..tapi berdebar gak..
habis je microteaching dari induksi hingga penutup, kami dikehendaki memberi pandangan, kelebihan dan kekurangan cikgu yang ajar tadi. saya orang first kerusi so pape saya yang kne tanye dulu...
start je bagi pandangan dan kekurangan..panel tadi menyampuk...boleh awak ajar kat depan nak betulkan apa yang Cikgu Shahrul ajar tadi..
owhh no...mmg tak suke part ni..tapi dengan bantuan Allah, secara automatik bangun terus ajar balik dan duduk tempat asal macam tak percaya boleh..lepas duduk ingat dah habis suh sambung pulak kelebihan cikgu tadi..lepas tu sorang2 kene jawab soalan yang sama tadi..
Part 3
Soalan 1: Boleh kamu nyatakan kepentingan buku RPH
Orang first lagi..mana tak berdebarnye...jawablah walaupun rasa soalannye mudah tapi bila bercampur berdebar macam-macam la jadinya..
Jika kita gagal untuk merancang , kita merancang untuk gagal
refleksi mengajar dll..
Soalan 2: Nyatakan Aspirasi Murid dalam PPPM
Walaupun dah baca..tak tau bagaimana boleh terhijab tak nampak nak jawab...nasib baik ada kawan sblah bagtau satu..tapi bila suh huraikan dengan pengajaran matematik dah mula blurr dah sbb point tu tak nampak langsung dan nak hurai jadi tergagap-gagap...moga dilembutkan hati panel tu...huh..
bukan saya sorang lupe..ada lagi yang lain...huhu...yang tak boleh jawab kena extra soalan...huraikan Falsafah Pendidikan Kebangsaan..Panel komen, asyik2 JERIS2 yang sebenarnye ERIJ kami terima seadanya...papapun doakan kami semua lulus...Aminnnn....tengok jam rupe2nye 1jam 15 minit kami kene menduga...huhu...
Moga berjaya iv ini dan dapat diposting ditempat yang sesuai dengan kami dan mampu dilalui...
dan akhir sekali ...terima kasih sangat kepada mereka yang memberi semangat..special to suriani dan k,isma tq sangat kite sama2 redah..even akak sarat mengandung akak masih ingatkan saya..tq sangat...
masuk bilik temu duga
bagi salam, assalamualaikum
masa masuk terus diberi arahan letak buku rph dan clear folder sijil atas meja panel
Part 1
Penampilan Diri
kami tak dibenarkan duduk sehingga diberitahu
sepanjang diri tu..panel tanye sal blazer, name tag n kasut
Name Tag: Apa saiz sebenar name tag guru? saya orang first kene soal..nasib baik ada yang dah bagitau sebelum masuk bilik tu..agak berdebar jugak bagitau cepat2 7.5 x 2.5..tak cakap pulak cm ke inch ke ap..panel terus tegur la..ni la cikgu matematik..tak bagitau betul-betul sebab tu murid tak tulis betul dalam jawapan unitnya..terus kena..
jawapanya: 7.5 cm x 2.5 cm
Blazer : Apa beza blazer laki dan perempuan? lelaki tunggal dalam group kami terus jawab..blaze lelaki butangnya sebelah kanan, perempun berada sebelah kiri, time tu ada sorang perempuan pakai blazer laki terus kene...then soal lagi..cuba cek blazer kamu ada poket tak kat dalam..semua buka butang blazer then cek poket...sikit je ada poket yang lain xde...kene lagi..kat universiti tak belajar ke? Panel tanye..Blazer sebenar ada poket kat dalam kalau takde bukan blazer namenye..teruss...
Panel menduga lagi..lepas ni perlu cari saiz name tag dan blazer yang betul..kalau lah kamu diberi peluang interview lagi buat kali kedua..time ni akan berdebar jugak lah..
Kasut : kene lagi,..nape tak kilat..tenggelam banjir ke..sudah..sengih je la..sbb dah redah air depan pondok keselamatan tadi..
Part 2
Microteaching
Barulah kami dibenarkan duduk..lega..time nak duduk tu..kne buka butang blazer yer tu carenya...
Duduk je panel ucap selamat datang..then suh salah sorang daripada kami buat microteaching sal pendaraban..owh mmg fail sikit bab ni..pemalu katakan..nasib baik yang wakil lelaki itu sanggup..
Maka berlangsunglah microteaching...ahli group yang lain kne berlakon jadi murid..bab berlakon ni paling tak suke sebab memang tak suke berlakon tak berape nak spontan..time laki tu duk mengajar depan..mata ni duk tengok je kat panel duk belek2 RPH risau kot.ad skit2 yang tak lengkap..sikit je la..tapi berdebar gak..
habis je microteaching dari induksi hingga penutup, kami dikehendaki memberi pandangan, kelebihan dan kekurangan cikgu yang ajar tadi. saya orang first kerusi so pape saya yang kne tanye dulu...
start je bagi pandangan dan kekurangan..panel tadi menyampuk...boleh awak ajar kat depan nak betulkan apa yang Cikgu Shahrul ajar tadi..
owhh no...mmg tak suke part ni..tapi dengan bantuan Allah, secara automatik bangun terus ajar balik dan duduk tempat asal macam tak percaya boleh..lepas duduk ingat dah habis suh sambung pulak kelebihan cikgu tadi..lepas tu sorang2 kene jawab soalan yang sama tadi..
Part 3
Soalan 1: Boleh kamu nyatakan kepentingan buku RPH
Orang first lagi..mana tak berdebarnye...jawablah walaupun rasa soalannye mudah tapi bila bercampur berdebar macam-macam la jadinya..
Jika kita gagal untuk merancang , kita merancang untuk gagal
refleksi mengajar dll..
Soalan 2: Nyatakan Aspirasi Murid dalam PPPM
Walaupun dah baca..tak tau bagaimana boleh terhijab tak nampak nak jawab...nasib baik ada kawan sblah bagtau satu..tapi bila suh huraikan dengan pengajaran matematik dah mula blurr dah sbb point tu tak nampak langsung dan nak hurai jadi tergagap-gagap...moga dilembutkan hati panel tu...huh..
bukan saya sorang lupe..ada lagi yang lain...huhu...yang tak boleh jawab kena extra soalan...huraikan Falsafah Pendidikan Kebangsaan..Panel komen, asyik2 JERIS2 yang sebenarnye ERIJ kami terima seadanya...papapun doakan kami semua lulus...Aminnnn....tengok jam rupe2nye 1jam 15 minit kami kene menduga...huhu...
Moga berjaya iv ini dan dapat diposting ditempat yang sesuai dengan kami dan mampu dilalui...
dan akhir sekali ...terima kasih sangat kepada mereka yang memberi semangat..special to suriani dan k,isma tq sangat kite sama2 redah..even akak sarat mengandung akak masih ingatkan saya..tq sangat...
Comments