Persiapkan Dirimu

semua orang mempunyai impian tersendiri..begitu juga saya.

Orang kata..sebagai guru pelatih..perlu ada persiapan soft skill untuk dibawa ke sekolah nanti.

jadinya time study dulu..(macam dah lama je habis study) adalah perancangan tuk bawa sesuatu di sekolah nanti.

salah satunya silat..tak tau kenapa saya suka dengan silat walaupun badan ni macam tak sesuai je..

time tu ada adik-adik junior yang ajak masuk..terus terima walaupun saya seorang wakil dari batch..kenapa saya masuk? sudah tentulah ada matlamat kan..bayangkan sorang-sorang senior..semua adik2 time tu..

yer..memang saya nampak dengan adanya soft skill ini..saya lebih nampak jauh matlamat saya time berada di sekolah kelak. Akhir- akhir ini melihat perkongsian senior dahulu yang menjadi silat sebagai salah satu medan dakwah dan tarbiyah...membuatkan saya terasa begitu teruja dan itulah matlamat saya..disamping memikirkan dengan adanya tenaga pengajar silat perempuan di sekolah, murid- murid perempuan tidak perlu  berguru dengan guru silat lelaki kebanyakannya.

Namun begitu perancangan Allah lebih baik..saya tidak lama dalam persatuan silat gayong..kerana ada sedikit masalah..saya yakin itu yang terbaik buat saya. Masih ada banyak cabang lain yang mampu saya terokai.

harapan saya pada semua guru pelatih fikirkan apa yang ada mampu menyumbang pada sekolah dan masyarakat. Tugas guru itu besar..terutamanya bagi mereka yang mengenal erti dakwah dan tarbiyyah..

Biar kita ke sekolah ada satu platfom yang mampu kita beraksi..


Comments