27 jamadilakhir 1410 H

tanggal 27 jamadilakhir 1410 H (24 jan 1990), bersamaan  hari rabu pukul 8.15 pagi..aku telah dilahirkan  oleh seorang ibu yang sungguh mulia.. emak dan abah yang aku sayang..

seronok dapat tahu tarikh dalam H..apa yang aku letak dalam diri..diri aku bukan hak mutlak sesiapa pun..walaupun keluarga sekali pun..tapi ia hak milik Allah..pergi dan kembali semua dibawah kuasa Ilahi..begitu juga diri orang lain.

Masa berlalu terlalu pantas,  pada 22 rabiulawal 1435 jumaat,(24 jan 2014)..oppss..salah..27 jamadilakhir 1435 (26 april 2014) umurku akan mencecah 24 tahun. "Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan"

24 tahun...

Subhanallah

Alhamdulillah

Allahu Akbar..

aku bersyukur masih bernafas hingga saat ini..sedangkan sudah ramai sahabat-sahabatku telah menghadap Ilahi. Allah lebih menyayangi mereka..

diri kita..diri orang.. bukan hak mutlak sesiapa..siapa kita inginkan seseorang itu betul menjadi milik kita..kawan..rakan..sahabat..anak..ibu ayah..suami..isteri..siapa kita untuk memastikan mereka semua berada disamping kita saat suka dan duka..

namun ingatlah..sayangi seseorang sebelum dia pergi buat selama-lamanya..jangan sampai sayang itu keluar selepas ianya telah pergi...














Comments